
זה לא סוד גדול שפינוי רכבים לפירוק עוזרת ותעזור לסביבה, הרבה חזאים וכלכלנים מקצועיים תומכים בדעה זו גם כן. לאחרונה היו פרסומים של בנק ישראל בנושא גריטת רכבים לפירוק , הצהרה זו לא רק עוזרת לכלל הסביבה ושומרת על בני אדם מתאונות דרכים כתוצאה מנסיעה ברכבים ישנים מסתבר שמעבירים רכבים לפירוק יש גם יתרון כלכלי מובהק לכולם. גם לנו כבעלי רכבים וגם לכלכלת ישראל.
היו בעבר תוכניות של גריטה בישראל, הראשונה בשנת 2010 והשניה כשלוש שנים לאחר מכן.. מאז מחוסר תקציב לא שמענו על התוכנית הזו עד לשבוע האחרון.
יש במדינת ישראל יותר מ 2.8 מליון רכבים על הכביש ובמידה ונצליח להוריד מספר קטן באחוזים של רכבים המסכנים את הסביבה ניתן להבין במהרה את חשיבות התוכנית , יותר נכון במספרים: בשנים האחרונות יש מעל ל 50,000 מכוניות ישנות שזקוקות ועומדות בסטנדרטים לשליחה למוסכי גריטה.
אז איך זה פועל ?
כל בעל רכב שהרכב שלו מעל 20 שנה יוכל לקבל סכום כסף נכבד עבור העברה לגריטה
לאן הולכים ?
עליכם לפנות למשרד התחבורה \ אגף התחבורה ולברר אילו מוסכים משתתפים בתוכנית הגריטה ( יש לפנות למוסכים מורשים המשתפים פעולה עם התוכנית בלבד)
מי המרוויח העיקרי בתוכניות הגריטה?
מסתבר שבתחום הגריטה כל הצדדים מרוויחים, גם האזרחים שמקבלים שלושת אלפים שקלים חדשים (מקבלים 3,000 שקלים!)עבור מכוניות שכלל לא בשימוש וגם המדינה עצמה מרוויחה אוויר נקי יותר ובנוסף כתוצאה מפחות תאונות דרכים לדוגמא פחות הערבות משטרתיות וכו.
מה אפשר לעשות עם רכבים שלא עומדים בסטנדרטים של התוכנית?
לפני שנמשיך יש לציין שעליכם לגלוש לדף הבא באתר משרד הרישוי על מנת לקרוא עוד מידע על תנאי השימוש בתוכנית . למידע כנסו לאתר משרד הרישוי .
אם הרכב שלכם אכן מתאים לתוכנית את השלבים הבאים והבירורים תעשו מול המוסכים המורשים. אם הרכב לא מתאים ובכל זאת אתם חפצים למכור אותו לפירוק למוסכים פרטיים חשוב ללמוד על תהליך הורדת רכב מהכביש בסמוך לתאריך המכירה .
אם יש לך רכב בן 17 שנה לדוגמא לא תוכל להשתתף בתוכנית הגריטה ולכן לפעמים יש מן תחושת פספוס קלה (כנל לגבי רכבים אחרי תאונות דרכים ) אבל האמת שיש חברות פירוק רכבים פרטיות או סוחרים שקונים רכבים לפי קטגוריות שונות לדוגמא:
- xn--5dbikbhbil3d6aeafv.co.il – מכירת רכבים לפירוק, ניר יקנה מכם כל רכב ישן שעדיין תקין במחיר הוגן , במקרה והרכב ממש ישן כמו גיל 17 סביר להניח ש3000 לא תקבלו אבל שווה לנסות …אולי עוד תופתעו לטובה 🙂
- dismantlingvehicles – קונה רכבים לפירוק בניהול ע"ש . קונים מכוניות לפירוק מסוגים שונים של ברזלים בין היתר כלי רכב , עוד תוכלו למכור לחבר'ה האלה : משאיות , טרקטורונים , מלגזות ,סירות, אופנועים , טרקטורוני שטח , משאיות פרטיות , משאיות ארגז ועוד
- https://fast-dismantling.com– רכבים לפירוק עומר ברוך, מומחה בגרירה של רכבים ישנים בעיקר קונה רכבים באזור תל אביב, אצלו תוכלו לקבל מחירי גרירה משתלמים במיוחד. במקביל לענף הגרירות הוא גם קונה רכבים לפירוק. לרב תוכלו למכור לעומר רכבים לנסיעה עד 25,000 ש"ח וגם רכבים לפירוק עד 3,500 תלוי בדגם הרכב שאתם הבעלים עליו.
- פרסום רכב במדורים – אפשר למכור רכבים ישנים לנהגים חדשים , לדוגמה כל ילד ששהוציא רשיון נהיגה לרב מחפשים מכוניות ישנות שיוכלו לתרגל את הנסעה שלהם לפחות בהתחלה(בשנים הראשונות). אם הרכב שלכם ישן מאוד אך בטוח לנסיעה אפשר לשקול מכירת רכב יד שנייה ומעלה לנהגים חדשים שסכום ההשקעה שלהם עבור הרכב הראשון הוא מצומצם.
ועכשיו לקצת אקשן!
האם פעם יצא לכם לראות איך מפרקים רכב? סביר להניח שלא אבל בשביל זה אנחנו כאן להציג לכם איך עושים את זה המקצוענים בארה"ב! מומלץ לצפות עד הסוף!
בארץ שלנו לא הולכים לקראת האזרח עובדה שכבר כמה שנים בצף אין שום תוכנית גריטה. רק מדברים מדברים ושום דבר לא יוצא מזה במקום לאזרח וגם לסביבה מעדיפים לשים את התוכנית הזאת רחוק מסדר העדיפויות. 3000שח זה לא כזה מחיר שקשה לתת בעבור רכב לפירוק על מנת להעלות את המודעות ובאמת לעשות צעד טוב.
לשמחתי ולמזלי מכרתי את הרכב הישן שלי ב 1500 כאן אז מי שמעוניין שווה לבדוק.
http://www.cartrasher.com/
הכל חרטא אין בכלל תוכנית גריטה על הפרק בארץ
עדיף למכור רכב לסוחר של מכוניות תקבלו 500-1000שקל
זה כמו לחכות לתוכנית מע"מ 0 , אותו דבר
תוכנית גריטת רכב זה הסטוריה, אף אחד לא מקדם את זה ואני מחזק את אורן